Korduma kippuvad küsimused
Vajuta noolele, et vaadata sisukorda
Tellimisprotsess
Kuidas käib logo tellimine?
Oleme teinud logo tellimise protsessi võimalikult lihtsaks. Logo tellimiseks mine SELLELE lingile ning tutvu lehel oleva informatsiooniga. Lehel on tellimivorm, mille sisu ja detailsus sõltub valikutest, mille sa vormis teed. Soovitame juba enne vormi täitmist enda jaoks oma vajadused võimalikult põhjalikult läbi mõelda. Mõtle, miks sul logo vaja läheb; kus sa seda logo kasutama hakkad; kes on sinu sihtrühm, keda logo kõige rohkem kõnetama peab; milline stiil sulle endale meeldib jne. Vormist leiad nendele küsimustele ka vastavad lahtrid.
Peale vormi lahtrite täitmist võid vajutada nuppu, mis viib sind edasi vahelehele, kus saad oma sisestatu üle kontrollida. Seejärel liigu maksmislehele ning tasu tellimuse eest, nagu iga teise e-poest sooritatud kauba eest. Peale makse laekumist meie kontole võtame tellimuse töösse!
Kui palju logo disain maksab?
Pakume uute logode kujundamise teenust hinnaga 95€ logo. Juhul kui kohandame ja arendame edasi juba olemasolevat logo, siis on teenuse hinnaks 85€. Logode vektoriseerimise teenust pakume hinnaga 55€.
Kuna me ei ole käibemaksukohuslased, siis ei lisandu hinnale käibemaksu. Logo disaini hinnas sisalduvad erinevad failiformaadid, mida saab kasutada nii trükimeedias kui digitaalselt. Hinnas sisaldub samuti esmaversiooni kohandamine vastavalt kliendi tagasisidele. Hinnas ei sisaldu logo- või stiiliraamat ning visiitkaardi kujundus.
Kui kaua logo disain aega võtab?
Peale tellimuse kinnitamist ja makse laekumist saadame sulle logo 2-7 tööpäeva jooksul e-postiga. Juhul kui soovid logos teha muudatusi, siis lisandub nendele kulub aeg tööajale olenevalt olukorrast.
Kas valminud logo on unikaalne?
Anname endast parima, et valminud logo oleks võimalikult unikaalne ja isikupärane. Selleks järgime võimalikult täpselt kliendi poolt antud sisendandmeid ning enne töö alustamist teeme ka uuringu konkureerivatest ettevõtetest kliendiga samas valdkonnas, et valmiv logo ei oleks mõne konkurendiga juhuslikult liialt sarnane. Logod valmistatame ise ning ei kasuta töös generatiivset AI-d.
Kuidas tellimuse eest tasuda?
Tellimuse eest saab tasuda klassikalise pangaülekandega arve alusel, läbi pangalinkide ning krediit- ja deebetkaardiga. Samuti on võimalik tasuda tellimuse eest osamaksetena. Osamaksete täpsemad tingimused leiad LHV panga kodulehelt.
Mis siis kui mulle ei meeldi valminud logo?
Juhul kui valminud logo kliendile ei meeldi, siis kohandame seda vastavalt kliendi tagasisidele, kuni klient tunneb, et logo on tema jaoks sobiv. Anname endast parima, et iga klient saaks logo, mille üle ta võib uhkust tunda.
Logo tehnilised detailid
Millises failivormingus logofailid on?
Kui klient on logoga rahul, siis saadame logofailid järgmistes failiformaatides:
- JPG – (valge) taustaga pildiformaat
- PNG – Läbipaistva taustaga pildiformaat
- SVG – Vektorfail, kasutamiseks nt. veebilehtedel
- PDF – Vektorfail, avatav nt. Adobe Illustratori, Affinity Designeri jt. vektorgraafika programmidega. Tööfail.
Juhul kui see on konkreetse logo puhul vajalik, siis teeme logost lisaks ka eraldi versioonid tumedal ja heledal taustal kasutamiseks.
Juhul kui klient vajab eripärasemaid failiformaate, siis tuleb sellest lisainformatsiooni lahtris teada anda.
Kas logo saab kasutada nii trükis kui veebis?
Jah, saab igal juhul! Kujundame logo selliselt, et sul oleks võimalik seda mõlemas kasutada. Juhul kui oled ära märkinud, et soovid kindlasti logo lisaks digitaalsele kasutusele ka trükimeedias või rõivastel kasutada, siis pöörame teatud detailidele ka eraldi tähelepanu, eriti loetavusele väga suurtes või väikestes formaatides ning ka näiteks logo sobivusele tikkimiseks.
Logo elemendid
Milline on hea logo?
Hea logo kujundamine põhineb lihtsusel, asjakohasusel ja ajatusel. Logo ei pea olema keeruline, kasutama palju erinevaid värve ning olema ülimalt detailne. Tihtipeale on kõige parem valik lihtne kujundus, mis keskendub põhielementidele ja tagab kohese äratuntavuse. Logo peab olema mitmekülgne – toimima nii digitaalses keskkonnas kui trükis, mustvalgena ja erinevates suurustes. Oluline on valida sümbol, mis kajastab ettevõtte missiooni ja muutub osaks ettevõtte identiteedist. Kirjatüüp toetab brändi stiili (nt. sans-serif modernsusele, seriifid traditsioonile) ning värvid edastavad emotsioone (nt. sinine usaldust, punane energiat). Edukas logo edastab brändi sõnumi ühe pilguga, säilitades tasakaalu professionaalsuse ja mängulisuse vahel. See ei ole kunst, vaid strateegiline tööriist, mis aitab sul jõuda oma sõnumiga õige sihtrühmani.
Millised on erinevad kirjatüüpide stiilid?
Vormi täites näed korduvalt sõna “kirjatüüp”. Kirjatüüp ehk font määrab ära tähtede kuju. Kirjatüübid on vormis jagatud erinevatesse kategooriatesse. Siit leiad iga kategooria kohta väikese kirjelduse ja visuaalse näite:
Serif
Serif kirjatüüp on selline, millel on väikesed “jalakesed” tähtede otstes. Need on nagu väikesed viimistlused, mis annavad tähtedele veidi klassikalist või traditsioonilist välimust. Serif kirjatüüp sobib hästi pikemate tekstide lugemiseks väljatrükituna. Logole annab serif kirjatüübi kasutamine elegantse, klassikalise ja tõsiseltvõetava kuvandi.
Sans-Serif
Sans-serif kirjatüübil on lihtne ja modernne stiil, millel pole ühtegi dekoratiivset “jalakest“. Sans-serif kirjatüüp sobib hästi tekstide lugemiseks ekraanidel. Logole annab sans-serif kirjatüübi kasutamine kaasaegse, lihtsa ja selge kuvandi.
Käsikiri
Käsikirja ehk script kirjatüübid on nagu käsitsi kirjutatud või kalligraafia stiilis tähed, mis meenutavad käekirja. Need on sageli kaunistatud, elegantsed ja voolavad, justkui oleksid need kirjutatud pintsli või sulega. Seda tüüpi kirjastiile võib kasutada, kui soovid, et tekst näeks välja näiteks elegantne või personaalne. Neid võib kasutada nt. pulmakutsetel, moe- või ilubrändide logodel. Käsikirja imiteerivad kirjatüübid ei ole tavaliselt pikkade tekstide jaoks hea loetavusega, seega kui soovid sellises stiilis logo, siis oma brändi jaoks tuleks kindlasti leida sisutekstide jaoks toetav serif või sans-serif font.
Gooti kiri
Gooti kiri on stiil, mis jäljendab sulega kirjutatud vanas stiilis tähevorme, mida võib näha vanades käsikirjades, wabariigi-aegsetes raamatutes ja ajalehtedes. Meie iseseisvusmanifest on kirjutatud gooti kirjas. Logole annab gooti kirjas kirjatüübi kasutamine ajaloolise, jõulise ja võimsa kuvandi.
Trükimasin
Trükimasinatest inspireeritud kirjatüübid võivad langeda nii serif kui sans-serif kategooriatesse. Eelkõige iseloomustab neid trükimasinates kasutatud kirjastiilidele sarnanev välimus. Tihti emuleeritakse ka näiteks trükimasinaga kirjutatud teksti ebaperfektsusi jne. Logole annab sellise kirjatüübi kasutamine nt. teatava retro kuvandi.
Stiile ning nende alamstiile on veel palju ning juhul kui sind kõnetab mõni, mida pole tellimisvormi rippmenüüs välja toodud, siis kirjuta sellest avanevas lisalahtris.
Kuidas valida logole värvid?
Igal värvil on oma iseloom ning sõnum, mida ta edasi kannab. Värvi võib valida loomulikult selle järgi, mis sulle endale kõige rohkem meeldib, kuid sel juhul peaks kindlasti olema teadlik ka selle värvi võimalikest alatoonidest ning assotsatsioonidest.
Punane sümboliseerib energiat, kirge ja pakilisust. See äratab tähelepanu (nt söögi- või autotööstus), kuid võib esile kutsuda ka ohutunnet (hoiatustahvlid). Kultuuriti tähendab see armastust (Läänes) või õnne (Hiinas). Sobib brändidele, mis tahavad väljendada julgust või põnevust.
Oranž ühendab punase energia ja kollase optimistlikkuse. See on sõbralik, loov ja ligitõmbav (nt haridus- või tehnoloogiavaldkonnas). Toonitab hõngu uudsusest ja kergusest. Kultuuriti seostub näiteks budismis õppimisega. Sobib ideaalselt noortele sihtgruppidele või energilistele ettevõtetele. Hea valik, kui soovid edasi anda positiivset ja sõbralikku muljet.
Kollane edastab rõõmu, soojust ja optimistlikkust (nt päikeseenergia või lastebrändid). Äratab kohe tähelepanu, kuid liigne kasutamine võib olla ülekoormav. Võib sümbolisserida näiteks taskukohasust ja turvalisust. Sobib söögikohtadele, meelelahutusasutustele või innovatsioonile rõhuvatele ettevõtetele. Tasub kasutada koos mõne tumedama tooniga.
Roheline sümboliseerib loodust, kasvu ja tervist. Tumedamad toonid esindavad stabiilsust ja usaldust, heledamad värskust ja ökoloogiat. Sobib keskkonna-, tervise- või põllumajandusvaldkonna ettevõtetele. Hea valik brändidele, mis rõhutavad jätkusuutlikkust.
Sinine on usaldusväärsuse, rahu ja professionaalsuse värv. Tumeda sinisega väljendatakse autoriteeti, heledam toon on rahustav. Kultuuriti seostub usaldusväärsusega ülemaailmselt. Sobib ettevõtetele, kes soovivad tekitada turvatunnet. Sinine on logovärvidest kõige levinum, seega see on üpris turvaline valik, kuid see teeb jälle eristumise veidi keerulisemaks.
Lilla ühendab punase energia ja sinise rahu, sümboliseerides luksust, loomingulisust ja mõistmist. Purpurne lilla on seotud kuninglikkusega, pastelsed toonid on maagilised. Sobib brändidele, mis tahavad väljendada unikaalsust või spirituaalsust. Lilla võib mõjuda värviga liialdades üpris intensiivselt, seega üldjuhul tuleks kasutada mõõdukalt.
Roosa on emotsioonide värv. Seostub ennekõike naiselikuma energiaga, kuid sobib suurepäraselt kasutamiseks ka väljaspool iluvaldkonda, näiteks tehnoloogias. Heledam toon sümboliseerib õrnust ja romantikat, eredam enesekindlust ja mängulisust. Sobib brändidele, mis tahavad väljendada kaasahaaravust või uuenduslikkust.
Kuldne annab edasi rikkust, kvaliteeti ja prestiiži. See on soe ja särav, lisades logole elegantsi. Seostub võidu ja auga. Sobib luksuskaupu või preemium tooteid müüvatele ettevõtetele. Kasuta seda tagasihoidlikult (nt kontuuridena), et vältida ülbuse ja üleolevuse näitamist. Toimib väga hästi koos musta või mõne muu tumedama tooniga.
Must väljendab klassikalist elegantsi, võimu ja minimalistlikku stiili. See on mitmekülgne selles mõttes, et kuna must ise on justkui värvide puudumine, siis võimenduvad mustaga koos kasutavad värvid eriti hästi. Sobib brändidele, kes tahavad rõhuda professionaalsusele, traditsioonidele ja jõulisusele.
Logomärk
Logomärgi all mõtleme ikooni või märgikest, mis võib täiendada logo tekstilist osa või toimida ka täiesti iseseisvalt. Logomärk on pigem lihtsustatud vorm ning võib olla isegi täiesti abstraktne. See võib olla kujutis mõnest sinu tootest või tegevusvaldkonda sümboliseerivast esemest või ka sinu ettevõtte nimetähtedest kombineeritud märk.
Logomärkide näidiseks võib tuua näiteks Apple õunamärgi, McDonald’si kollase “M” tähe või ka Amazoni äratuntava oranžika noolekese, mis on paigutatud “a” tähe alla.
Illustratsioon
Illustratsiooni all mõtleme detailsemat kujutist, mis võib sarnaselt märgile tekstilist osa kas täiendada või toimida iseseisvalt. Illustratsioon võib olla näiteks võrdlemisi tõetruu kujutis ehitussektoris ehitajast, ehitusmasinast või hoonest ning ettevõtte või organisatsiooni maskotist. Samuti võib illustratsiooniks lugeda ka vapistiilis logod näiteks spordiklubidele või teistele organisatsioonidele.
Illustratsioonide näidiseks võib tuua näiteks kuulsate jalgpallimeeskondade, nt. FC Barcelona või Manchester Unitedi logod, Pringles kartulikrõpsude logo või USA kiirtoidukettide KFC ja Wendy’s logod.
Mis on logoraamat ja stiiliraamat?
Logoraamat on hea abivahend sinu töötajatele, trükikodadele ja partneritele, et nad teaksid, kuidas sinu logo täpselt kasutama peaks. Stiiliraamatu all peame silmas logoraamatu põhjalikumat versiooni. Mõlemad on head dokumendid ka sinule endale, et oskaksid oma brändi ehitates ja ettevõtet arendades luua ühtses stilistikas visuaalseid materjale. Kindla süsteemi järgimine mõjub professionaalselt ning tõstab klientide silmis sinu tõsiseltvõetavust ja usaldusväärsust.
Logoraamatus sisaldub sinu logo koos selle kasutusjuhendiga: mis on logo turvaala, ehk kui palju ruumi peab jääma sinu logo ja teiste elementide vahele, info logos kasutatud kirjatüübi kohta, erinevad värviskeemid koos värvikoodidega ning juhised logo kasutamiseks erinevates skeemides.
Stiiliraamat sisaldab veel eraldi näiteks soovitusi pildikeele kohta, ehk milliseid fotosid peaks ettevõtte kommunikatsioonis kasutama, soovitusi ja näiteid ikoonide või illustratsioonide stilistika kohta ning paari lihtsamat kujundusnäidet. Juhul kui oled tellinud ka visiitkaardi kujunduse, siis sisaldub stiiliraamatus eraldi peatükk ka selle kohta.
Seda dokumenti on võimalik edasi arendada ka põhjalikuma brändiarendustööna. Kui oled huvitatud oma ettevõttele põhjalikuma brändi ja visuaalse identiteedi loomisest, siis võta meiega ühendust meiliaadressil ahhoi@skald.ee.
Juriidiline info
Kas peale logo valmimist kuuluvad autoriõigused kliendile?
Jah, lõpliku versiooni autoriõigused kuuluvad peale logo üleandmist täies mahus kliendile. Juhul kui töö käigus tekib näiteks kaks tööversiooni, millest üks läheb niiöelda mahakandmisele, siis selle logo autoriõigused kuuluvad meile ning seda pole kliendil õigust kasutada. Valminud logo võib kasutada klient piiramatult enda äranägemise järgi. Valminud logo võime kuvada meie “tehtud tööde” sektsioonis. Juhul kui klient ei soovi, et nende logo seal kuvataks, siis teavitage meid sellest meiliaadressil ahhoi@skald.ee.
Teised loovteenused
Kas peale logo valmimist saate kujundada ka nt. visiitkaardi?
Jah! Pakume lisaks logode kujundamisele ka teisi loovteenuseid, sh. visiitkaartide, plakatite, flaierite, ajakirjade, raamatute jms. kujundamist. Samuti pakume ka veebidisaini ja veebiarenduse teenuseid. Visiitkaardi saad logo tellimise ajal juba tellimusse kohe lisada. Kui on soov visiitkaarti tagantjärgi tellida või on huvi teiste teenuste vastu, siis käib tellimine hinnapakkumise alusel vastavalt projektile. Selleks kirjuta e-posti aadressile ahhoi@skald.ee või vasta juba olemasolevale kirjavahetusele.
Kas pakute ka trükiteenuseid?
Ei, trükiteenuseid me ei paku. Kui soovid meie poolt kujundatud materjale trükkida, siis võta ühendust enda jaoks kõige meelepärasema trükikojaga.